Log in om te zien aan welke onderzoeken u nog kunt deelnemen.

Heeft u een ander e-mailadres gekregen of is uw gezinssituatie veranderd? Pas dit dan aan op uw persoonlijke pagina. Zo kunnen wij u voor de (juiste) onderzoeken blijven uitnodigen.

Nog steeds veel fouten op kassabon supers

6 december 2021
In veel supermarkten wijken de prijzen op de kassabon af van de prijskaartjes bij het schap, waarbij de fouten meestal in het nadeel zijn van consumenten.

Dit blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Vorig jaar beloofden de supermarkten beterschap, maar ,,daar is weinig van terecht gekomen”, aldus de Consumentenbond. De Consumentenbond deed onderzoek bij zeven landelijke supermarktketens (Albert Heijn, Aldi, Coop, Jumbo, Lidl, Plus en Spar) en bezocht van elke keten drie filialen. Daar werden de schapprijzen van 25 producten genoteerd en vergeleken met de prijs op de kassabon. Slechts één kassabon, bij een Aldi-filiaal, was volledig foutloos. Dat is een slechter resultaat bij een zelfde steekproef vorig jaar, toen drie bonnen foutloos bleken. In de steekproef maakten Albert Heijn en Jumbo de meeste fouten.

Bron: Dagblad van het Noorden
Gepubliceerd: 22-11-2021

Bent u regionaal betrokken en wilt u dat uw mening meetelt?

Word dan panellid van het RegioNoordPanel.

Geef uw mening over (nieuwe) producten van Mediahuis Noord.

Als dank voor uw medewerking maakt u elk kwartaal kans op leuke prijzen!

Horen de redacties van LC, DVHN en FD ook uw stem?

Via het RegioNoordPanel geven noorderlingen hun mening over uiteenlopende onderwerpen.