Online aan de macht in advertentieland.

19 april 2017
Reclames op internet nemen dit jaar definitief de kroon over in de advertentiemarkt, blijkt uit onderzoek van Deloitte. In digitale advertenties gaat later dit jaar voor het eerst meer geld om dan in televisie, radio en alle overige verschijningsvormen samen.

De online-advertentiemarkt is het afgelopen jaar met 11,3 procent opnieuw explosief gegroeid. De omzet van advertenties via onder meer zoekopdrachten, reclamebanners en sociale media groeide naar bijna 1,7 miljard euro. Overige mediatypen als tv, radio en print brachten samen 1,8 miljard euro in het laatje. Het aandeel van traditionele media zal dit jaar volgens IAB naar verwachting licht krimpen, terwijl digitaal zijn opmars voortzet.

Bron: Dagblad van het Noorden
Gepubliceerd: 07-04-2017

Recente nieuwsberichten

Bent u regionaal betrokken en wilt u dat uw mening meetelt?

Word dan panellid van het RegioNoordPanel.

Geef uw mening over (nieuwe) producten van NDC mediagroep.

Als dank voor uw medewerking maakt u elk kwartaal kans op leuke prijzen!

Horen de redacties van LC, DVHN en FD ook uw stem?

Via het RegioNoordPanel geven noorderlingen hun mening over uiteenlopende onderwerpen.